Support cycles for hardware revisions

Revision Modelle Sale Full Support Extended Support
4.0 S, M, L, XL Q4/2022 - Q4/2024* bis Q4/2026* bis Q4/2029*
3.0 cyber-diode bis 05/2027* bis 05/2029* bis 05.2032*
3.0 S, M, L, XL bis Q4/2022* bis Q1/2025* bis Q4/2028*
3.0 XSo 06/2023 - Q2/2025* bis Q2/2027* bis Q2/2030*
3.0 XSi 11/2022 - Q4/2025* bis Q4/2027* bis Q4/2030*
2.0 S, M, L, XL bis 07/2020 bis 07/2022 bis 07/2025
2.0 XS bis Q4/2024* bis Q4/2026* bis Q4/2029*
2.0 XSi bis 11/2022 bis Q4/2024* bis Q4/2027*
2.0 XSo bis Q4/2024* bis Q4/2025* bis Q4/2028*
1.0 cyber-diode Si bis 03/2020 bis 03/2023 bis 03/2026
1.0 S,Si bis Q1/2020 bis Q2/2022 bis Q2/2025
genucard 3 bis 30.04.2023 bis Q4/2023 bis 31.12.2027
genucard 2 / 2.1 bis Q2/2019 bis Q3/2021 bis 31.12.2024
  vs-top / cyber-top bis 07.2022   bis 12.2025
         
1.0 M,L bis Q4/2017 bis Q3/2021 bis 31.12.2023

* Support at least until this date. A discontinuation with the exact EoL date will be published later.

End of Life (EoL) for a hardware revision usually happens five years after product sales ends. This is based on the maximum time span of five years for the hardware warranty.

After EoL of a hardware revision, new software releases will cease to be tested with it and therefore, are no longer supported on it.

Specific information about supported hardware can be found in the Release Notes for every new software release. If nothing concerning one specific hardware is listed, it means software releases are supported by this hardware, as long as the software release is within its EoL period.

If hardware is supported, it can be assumed that all patches of a software release will work correctly on it. After EoL however, it will not be guaranteed that patches will continue to be tested on this hardware.